zondag 15 februari 2015

De laatste dag in Lissabon

Vandaag alweer de laatste dag in Lissabon. Een dag met veel regen maar wel met een verlaten havencomplex.
Buiten de receptie en de beveiliging is er de hele dag niemand.
Van die kans moet ik gebruikmaken.
Bij het vaarklaar maken van de boot concentreer ik me meestal op het onderwaterschip en doe ik het dek pas als de boot in het water ligt omdat de aanvoer van water meestal een probleem is.
Het nadeel is dan dat je over de gepoetste romp weer zwarte strepen van het vuil van het dek krijgt.
Hier zijn er voldoende mogelijkheden voor het gebruik van water alleen is het nadeel dat ze de hele week. En zelf op zaterdag, aan veel boten aan het werk zijn en kun je niet royaal met het water aan de gang.
Doordat het vandaag zo stil is kan ik me naar hartelust uitleven. Eerst wordt het dek geheel schoongemaakt met een bezem en (heel) veel water om het vuil van de afgelopen 5 maanden er af te spoelen. Daarna kan ik met zeep aan de gang.
Het resultaat mag er zijn. Na zes keer schuilen voor een korte bui heb ik een mooi wit dek en is het wintervuil eraf.
Vanavond binnen nog wat in orde maken en morgenvroeg weer naar huis vliegen.

2 reacties:

glukje zei

zo heb je weer hard gewerkt broertje.
en hebben wij geluk want hier is het droog met zonneschijn. mooi weer voor de carnaval. maar jullie kunnen weer varen neem ik aan.
goede vlucht naar huis.
liefs

glukje zei

zo heb je weer hard gewerkt broertje.
en hebben wij geluk want hier is het droog met zonneschijn. mooi weer voor de carnaval. maar jullie kunnen weer varen neem ik aan.
goede vlucht naar huis.
liefs

Een reactie posten