dinsdag 18 november 2014

Tenerife

We beginnen met het verkennen van het hotel en het zwembad en maken ons het de eerste dag erg gemakkelijk. Dag twee staat nog in het kader van rustig aan doen en Bart gaat het klimgebied verkennen. In de middag gaan we in Los Christianos wat winkels bekijken en een terrasje met internet pakken. Zondagochtend ga ik met Bart en Bianca naar het klimgebied en wandelen we door een prachtig stukje natuur in Ortiz in de buurt van Villa de Arico. Een van de vele klimgebieden die hier op Tenerife zijn met een moeilijkheidsgraad zowel voor de beginner als voor de gevorderde klimmer. De kinderen gaan hier ook klimmen en ik doe het beperkt ook. Met de auto rijden we rond het eiland en vooral de noordwest kant van het eiland is prachtig groen met veel bergweggetjes en echte haarspeldbochten. Helaas zitten we snel in de laag hangende bewolking en kunnen we op de aangegeven fotostops niet veel zien. We verdelen de dagen met winkelen, klimmen en sightseeing van het eiland in alle hoeken. We hebben diverse dorpjes geheel in zijn eerste versnelling moet doorkruisen (zo steil maar wel mooi). Tussendoor maken we gebruik van het zwembad in het hotel.
Wat opvalt zijn de vele auto's op dit eiland en het ontbreken van voldoende parkeerplaatsen. Grote steden zijn eigenlijk niet met de auto bereikbaar of je moet heel vroeg komen de auto perikelen en niet meer verplaatsen die dag. In Santa Cruz zagen we veel auto's dubbel geparkeerd staan en rijdende door de stad merkten we dat bijna niemand zich houdt aan aan stoplicht. Het gevolg is dat, ook als je door een groen licht rijdt, je moet opletten op verkeer dat toch door rood rijdt. Ik hebt zelfs een toeterende automobilist achter me gehad omdat ik voor een rood licht bleef wachten. Toen ik niet doorreed werd ik gepasseerd.
Een van de hoogte punten is wel het bezoek aan de vulkaan El Teide. Ruim 3700 meter hoog. Zowel de weg er naar toe, het gebied rond de vulkaan alsmede de weg terug (via een ander route natuurlijk) zijn de moeite waard om het te aanschouwen. Ook hier zullen de foto's op de site komen zodra er weer een redelijke internet verbinding is.

0 reacties:

Een reactie posten