woensdag 25 maart 2015

Manana, manana.

Mijn klussen zijn bijna klaar maar de uitbestede werkzaamheden moeten nog aanvangen.
Gisteren maar eens besproken en geuit dat ik me zorgen maak of het wel op tijd klaarkomt.
Als antwoord kreeg ik te horen "Geen probleem. Het komt allemaal op tijd af en zaterdag gaan we beginnen". Nadat ik nog eens het aantal lagen, en de drogingstijd er tussen, heb aangehaald is er toch toch iemand wakker geworden want vandaag is er dan toch een begin gemaakt.
Het is maar goed dat ik hier ben en er controle op kan houden.
Er is gepland dat de boot de 31ste te water gaat. Dat wil ik zeker niet vertragen want de 30ste ga ik het eerste bemanningslid op deze tocht van het vliegveld ophalen.
Het zal een gepuzzel zijn om iedere keer van bemanning te wisselen maar de vluchten zijn zo gepland dat als ik het niet haal met openbaar vervoer iemand kan komen of vertrekken.
Het weer is de afgelopen weken niet echt slecht geweest. Wel veel noordelijke wind en die wil ik nu net niet hebben. De Portugese noord bestaat dus wel alhoewel ik er vorig jaar niet veel van heb gezien. Toen wilde ik hem zien maar zag hem niet. Nu wil ik hem niet zien en is hij volop aanwezig. Deze week met constant wind Noord 5 a 6. Vannacht zelf even mijn bed uit geweest en me afgevraagd of ik nog wel aan boord wilde blijven vanwege de vlagen. Vandaag de was maar gedaan. Het droogt in ieder geval goed. Deze wind is maandag komen opzetten en zal tot vrijdag aan gaan houden. Zo ook de golfslag op zee, die tussen de 3 en 4 meter is en af en toe zelfs 5 meter. Tegenin hakken trekt mij niet aan en gaan we echt niet doen.
Gelukkig lijkt er volgende week toch een weerraam te komen met oost en zuiden wind. Maar even bezien of dat ook gaat doorzetten. Als dat twee getijden doorzet zal de golfslag ook geminderd worden. De temperatuur gaat dit weekend wel richting de 30 graden.

0 reacties:

Een reactie posten