donderdag 19 maart 2015

Zaken op orde stellen

Afgelopen maandag zeer vroeg ben ik weer weggebracht naar het vliegveld. Een drukke van jewelste. Er waren 5 vliegtuigen die vertrokken naar Spanje, Portugal en Italië. En dat allemaal bij twee loketten. Alle koffers voor 5 vliegtuigen op een band. In Lissabon aangekomen bleek dat de bagage goed gesorteerd was (in ieder geval bij mij). Ook de speciaal verpakte hout voor de nieuwe vlonder van de bijboot was goed aangekomen.gezien de bagage de metro en daarna de bus genomen naar de haven. Door de werfbaas en enkele werknemers welkom geheten. Dan bestaat zo'n eerste dag uit binnen leefbaar maken en boodschappen doen want er is niets eetbaars aan boord. In. Nederland de winterstalling ingaan is alles wat los en vast zit mee naar huis nemen en daar opslaan. De winterstalling hier is nagenoeg gelijk maar dan met het verschil dat alles van buiten, binnen opgeslagen moet worden. De verzameling stootwillen weer in de ankerbak want die lagen ook binnen ivm de werkzaamheden aan de boeg.
Gelukkig was het mooi weer.
De tweede dag was er een van een heel ander kaliber. Het kwam met bakken uit de lucht vallen. Het luik openen was goed voor een fikse emmer water opdweilen. Binnen maar aan de gang geweest met stofzuiger en herinrichting. Tussen de buien door de windgenerator weer geïnstalleerd. Het reddingsvlot en de buitenboordmotor weer op zijn plaats gehangen.
Woensdag met mooi weer de buiskap er op. De achter watertank gevuld met 5 liter flessen omdat mijn slang te kort is en ik de slang van hier niet wil gebruiken. Een keer een bacterie in de tank gehad is meer dan genoeg. Ik heb geen zin om weer dagen bezig te zijn met het ontsmetten van de gehele watervoorziening. Ik gebruik alleen nog maar mijn eigen spullen om water te vullen. Bimini en radarreflector geplaatst en voor de rest van de dag wat rust genomen.
Vandaag de vlonder voor de boot op maat gemaakt en geschuurd. Morgen kan ik die dan gaan schilderen. Voorzeil er vast opgezet en vallen uit de mast getrokken. Blokken weer aan de mastvoet bevestigd en morgen de andere vallen erdoor halen.
Vandaag onder de bimini ook nog een paar uurtjes gelezen.
Helaas is het internet hier een ramp en moet ik hiervoor naar een eetcafe hier aan de haven, maar voor een kop koffie heb ik dan ook perfect.

0 reacties:

Een reactie posten