woensdag 25 juni 2014

Is dit vakantie of werken?

Het lijkt op vakantie maar het is werken. De dag dat we zijn aangekomen ga je slaap inhalen. De dag erop ga je het stadje in om verse levensbehoeften te halen maar dan komt ook het schoonmaken om de hoek kijken. Eerst het zout van de boot afhalen. Dan de was gaan doen. Nou lagen wij helemaal aan het eind van de haven en dan is het nog een hele tippel tot het washok. Dat moet je een paar keer doen of wachten tot er een wasmachine vrij is. Gezien de capaciteit van de wasmachine uitsluiten het beddengoed erin en de rest maar als handwas. Dan is het klaar en moet het de droger in tegelijkertijd de handwas er maar bij gedaan. Dan is het net niet droog maar aan de railing en over de giek droogt het dan verder. Maar dan moet het niet regenen. Zo heb ik de was drie keer en de dag daarna voor de vierde keer opgehangen voordat alles droog was. In de tussentijd eten koken. Diezelfde avond kwamen ook de kinderen binnengelopen. Even geholpen met aanleggen wat gedronken en toen Dylano te logeren meegenomen. Want zo wist hij te vertellen, er zaten nog wel mijntjes in het pak hagelslag.
Nadat Dylano weer naar zijn ouders is gegaan heb ik een andere Nederlander geholpen aan popnagels en Patrick aan een popnageltang en hebben we zijn lummelbeslag opnieuw gemonteerd op de mast dat er gedurende de tocht hiernaar toe verbogen en eraf gekomen was.
Voor degene die de positie bijhouden, die hebben gezien dat ik niet meer in de haven lig maar in Ensenada de Mera aan het strand tegenover de marina.
Toen ik aan kwam was er een mooring vrij en ben daar aan gaan liggen. Nog geen half uur later kwam de eigenaar met het verzoek of ik maar een andere plek wilde gaan zoeken.
Albert Jan en Renata zijn hier ook komen liggen en moeten ook nog naar de zeilmaker. Vanavond (zondag) bij. Mij aan boord iets gedronken en wat gekletst. Vanmorgen werd ik wakker met een kater. Niet van de drank hoor, maar mijn neuringlijn van het anker was in de nacht drie keer om mijn roer gedraaid. Het duurt even maar je dag wordt wel gevuld. Dan binnen weer wat schoon gemaakt en de achterflappen aan de bimini gemaakt. De zijflappen doe ik dan wel weer bij een volgende gelegenheid. Vanmiddag wat gelezen. Wat een rust nu de Spanjaarden weer werken of naar school zijn want het strand is leeg.
Met de kinderen heb ik afgesproken dat ik in de ochtend en de avond even contact heb via de marifoon. Werkt goed op deze kleine afstand.
Plannen om verder te gaan nog niet genomen even genieten van de Spaanse temperatuur.

0 reacties:

Een reactie posten