vrijdag 25 juli 2014

Portosin / Ribeira

In Muros ben ik begonnen met het zagen van het hout voor de vlonder van de bijboot. Na het schuren ook maar een 1e verflaagje gegeven. Bianca en Dylano komen bij ons aan boord om gezamenlijk de voorbereidingen te maken voor een appeltaart. Van het deeg wil Dylano eerst een gezichtje maken alvorens het uitgerold gaat worden. Dat moet natuurlijk even op de foto. Toen zijn onze gasten gearriveerd. Zodra zij op de kade waren hebben ze een sms gezonden dat ze aangekomen waren bij de haven. Met de TOFINO had ik afgesproken, zodra ik iets zou horen even zou toeteren en dan zouden we de marifoon aanzetten. Nou die toeter was door de hele haven te horen. De TOFINO heeft de bijboot genomen en het bezoek opgehaald en bij ons afgeleverd. Na even wat bijgepraat te hebben het eten klaar gemaakt. De volgende dag zijn we naar Portosin gevaren. Hier heb ik op de steiger nog een paar lagen lak aangebracht op de vlonders. Vanuit deze haven hebben we een uitstapje naar Noia gemaakt. Een oude stad waarvan de oude stadskern ons verraste.
We hebben een terrasje gepakt bij een oud uitzien pandje. Toen we binnen kwamen was het net of we in een oud kasteel terecht gekomen waren. Alleen als je dan naar de bar keek wist je dat er iets niet helemaal klopte. We hebben er een paar foto's van gemaakt die op de site te zien zijn.
Op de site staan ook nog enkele foto's van Muros, alsmede Portosin en ons uitstapje naar Noia.
Vanuit Portosin zijn we naar Ensenada de San Fransico gevaren. Dit is een baai aan het begin van Ria de Muros waar de TOFINO inmiddels het anker had uitgeworpen. Bij het vertrek uit Portosin was het weer niet zo goed maar later op de middag kwam er weer een lekker zonnetje bij. We hebben in de nabijheid geankerd om gezamenlijk de verjaardag van Bianca te vieren, met een aan boord klaar gemaakt etentje. Gelukkig is de kuip ruim bemeten zodat we met 6 volwassenen en twee kinderen heerlijk buiten konden eten. Later in de avond hebben we toch een ankerplekje genomen dat iets van het groepje boten aflag om wat ruimte te hebben en minder golfslag. Vandaag hebben we een heerlijke zeildag gehad naar Ria de Arousa. Onderweg weer dolfijnen gezien. We hebben geankerd voor het strand van Ribeira. Na het eten kwam de ene vissersboot na de andere binnenlopen. Zelfs in de baai zagen we dolfijnen zwemmen. Morgen gaan we de haven in en Ribeira bekijken.