maandag 15 september 2014

Lissabon

Na in Cascais een nachtje gelegen te hebben zijn we een beetje bijgekomen. Zondagochtend Cascais bekeken en om 13.30 was het laag water. Eerder vertrekken had geen zin omdat je anders tot 4 knopen stroom tegen hebt en dat schiet niet op. Lekker gezeild met de zuidenwind en om 17.30 aangekomen in Lissabon. We hadden ons aangemeld en zodra we bij de haven ingang komen worden we tegemoet gevaren door een motorbootje dat aanwijzingen geeft hoe we binnen moeten varen en begeleid ons naar de ligplaats. De TOFINO moet nog even buiten wachten en wordt opgehaald als ik vastlig.Het eindpunt voor ARVID vooralsnog. Morgen gaan we informeren wat de mogelijkheden zijn om hier de boot achter te laten. Om 18.45 gaat het bezoek landen en wil ik de dames ophalen van het vliegveld. Volgens de man die mij de ligplaats heeft aangewezen moet ik me direct op het havenkantoor gaan melden en inschrijven. Nou mooi niet, mijn bezoek ophalen heeft voor mij prioriteit. Dylano gaat met me mee en we zijn net op tijd op het vliegveld. Bij de aankomsthal lees ik dat het vliegtuig drie kwartier vertraging heeft. Wij wachten tot 19.30 en maar wachten tot ze komen om 20.20 komen ze eindelijk naar buiten. Het duurde wat langer bij de kofferband. Op ons gemak de metro kaartjes geregeld en met de metro naar de haven. Biancatje komt ons tegemoet lopen want ik ben nog niet in geschreven en heb derhalve ook nog geen toegang-pas. Als eten hebben een maaltijd bestaande uit tapas klaar gemaakt. En laat op de avond zitten we bij de TOFINO aan boord te eten. Na het eten de kinderen naar bed en wij naar de eigen boot. Bed voor de gast in orde gemaakt en slapen. Maandag ga ik naar het havenkantoor en krijg ik gelijk te horen "there is the naughty boy". Ik lach een keer en daarmee is voor mij de kous af. Ook nog even geïnformeerd naar de mogelijkheden voor winterstalling maar het antwoord daarop krijg ik nog. De dames halen brood en we kunnen met vers brood heerlijk buiten in de kuip ontbijten. Na het ontbijt drinken we nog koffie met de kinderen en iets lekkers van de bakker erbij. De kleinkinderen smullen en laten het smaken. Daarna de stad in. Gedurende de dag krijgen we nog een verzoek of we volgende week naast de geplande gast nog een gast kunnen herbergen. We bevestigen dit en vanavond vernemen we dat de vlucht geboekt is. Volgende week volle bak dus. Wel gezellig.

0 reacties:

Een reactie posten