dinsdag 16 september 2014

Wat een weer

Nu begrijp ik dat we het hebben getroffen met het weer. Sinds onze aankomst hier is het met enige regelmaat gaan regenen. Niet zomaar, maar met bakken valt het eruit. De afgelopen 3 maanden hebben we ook wel eens regen gehad maar wat er nu gevallen is in twee dagen is meer dan ik de afgelopen 3 maanden heb gehad. En dan te beseffen dat het einde nog niet in zicht is, er komt nog meer regen. Ook de wind is fors, zit hier in Lissabon al op de 29,7 knopen zuid. Het kleine weerraam dat zich een paar dagen liet zien hebben we ten volle benut. Zoals toen al geconstateerd was het nu of niet meer. Voor de kust laten de gribfiles 30 a 35 knopen zien. Door de regen zal ook de stroming op de rivieren toenemen.
Vandaag de bevestiging gekregen dat donderdag 2 oktober om 10.00 uur de boot op de kant gaat. Achter een hekwerk met een nachtwaker bij de ingang. En goed beschut tegen bijna alle winden. Wind uit het zuiden helaas niet zo maar dat komt normaal niet vaak voor. Nu dus al 14 dagen en het duurt nog wel een week. Je kunt ook niet alles hebben. Het is in ieder geval veel beter dan in Nederland. Beter kan haast niet. Zeilen moeten er wel van af maar dat was ik toch al van plan.
Helaas is het internet niet zo goed als wij dachten dus foto's moet ik nog even bezien hoe ik dat ga oplossen.

0 reacties:

Een reactie posten